Once Upon a Time in Mugla (2022)

I per fi arriba la mobilitat de Turquia... s'ha fet de "rogar" ;)
Acompanyats per Carlo i Alba, aquesta aventura que vam viure del 20 al 28 d'agost en ha portat en un viatge al passat, a Grècia i Roma, i hem tornat al present de la mà dels millor en bàdminton!
Dia lliure per la ciutat, les alumnes van disposar de temps per conèixer millor la cultura i les famílies amb qui s’allotjen. Van passejar per la ciutat, tastar menjar local i utilitzar l’anglès com a llengua vehicular per tal de fer-se entendre’s amb la gent d’allà. Ja de tarda-nit, van començar a arribar la resta d’alumnes dels altres països.

El dissabte 20/08, sortiem des de la Seu d’Urgell direcció Mügla. Vam arribar a l’aeroport del Prat i vam agafar l’avió cap a Zuric, on vam fer transbord i ja ens vam dirigir a Turquia. Un cop vam arribar, ens esperava un autobús per portar-nos des de Bodrum fins a Mügla, on ens esperaven les famílies i les professores turques per distribuir cada nen amb la seva família turca corresponent.

Primer dia i trobada al centre educatiu de Mügla. Ens fan les respectives presentacions i acudim a l’ajuntament per conèixer les autoritats. Després iniciem les activitats de bàdminton, amb la respectiva presentació de l’esportista d'elit local. Una primera presa de contacte amb l’esport i sortida amb vaixell a visitar l’illa dels conills i la platja de Cleopatra. Tornada cap a Mügla i parada a Marmaris per visitar una mica la ciutat.

Durant el segón dia vam practicar bàdminton, justet abans de fer el viatge direcció Koycegiz, per agafar un vaixell i circular pel meandre del riu fins arribar a la platja d’Iztuzu. De tornada vam parar a un lloc d’aigües termals i fangs beneficiosos per la pell.

El tercer dia de trobada vam acudir a les runes d’Efes, un lloc emblemàtic que encara conserva l’essència especial que li otorguen les restes que queden de l’època grega. Després vam visitar un taller de ceràmica de tornada cap a la ciutat de Mügla.

El dijous 25 vam visitar les runes de la ciutat d’Aphrodisias i de tarda vam disfrutar de les aigües i les vistes de les mines de sal. Ja de tarda-nit els organitzadors ens van homenatjar amb un sopar i una festa de cloenda amb balls tradicionals i música turca per despedir el viatge i també el projecte.

Divendres va ser dia per gaudir de la ciutat de Bodrum, fer compres de souvenirs locals i aprofitar el temps amb la gent local que ens va explicar moltíssimes coses sobre la seva cultura i menjar.

Ja dissabte a migdia vam recollir tot i vam agafar l'autobús que ens va portar cap a Bodrum. Des d’allà vam agafar un vol direcció Zúric i ja diumenge, després de passar la nit a Suissa vam fer camí direcció Barcelona i la Seu d’Urgell.

Tornem amb molta alegria per tot el que hem viscut, però amb molta pena, perquè ens han tractat com a reis i reines! Ja sabem que al altre costat del mediterrani, tenim el nostre "Turkish home"